Pusztai Ágnes

 

1.C osztály - iskolaotthonos osztály, angol vagy német nyelv tanításával heti egy órában

Pusztai Ágnes

Széderné Litványi Tünde

 

Kedves Szülők! 

Pusztai Ágnes vagyok. Hiszek abban, hogy egy tanító meghatározó személyiség egy gyermek életében. Velem is hasonló történt, ami eldöntötte pályaválasztásomat. 
32 évvel ezelőtt lehettem első osztályom tanítója ebben az iskolában, akkor még hagyományos rendszerben.
Egész napos oktatási formában a 2013-as tanévtől tanítok.
A sikeres tanítás-nevelés folyamatában állandóan alkalmazkodni és megújulni szükséges a gyermekek egyéniségeihez, egyedi igényeihez.
2007 óta alsós munkaközösség-vezetőként segítem kollégáim munkáját.
Tanítványaimat folyamatos motiválással, empátiával, következetes neveléssel, személyes példamutatással, nyitottsággal, fejlesztő értékeléssel ösztönzöm kitűzött céljaink elérésében.
Kiemelt fontosságú számomra az olvasóvá nevelés és a mozgás szeretete.

"Semmi sem lehet izgalmasabb annál az életben, mintha gyermeked van, aki tiéd és mégis rejtelmes idegen. Te vagy a kapu, melyen át világra született, neked adatik meg, hogy néhány évig gondját viseled. Azután elhagy, s te már csak figyelheted, hogyan bontja ki saját szabad életét. Mint egy különleges virág, melyet idegenből hoztál, elültetted, s alig győzöd kivárni, mivé bontakozik…"  /Agatha Christie/

S hogy mi mivel segítjük eme kibontakozást? A játékkal, mert: „A játék a gyermek titkos nyelve, a gyermeki lélek tükre.” (Bruno Bettelheim)
 

E gondolatból kiindulva, kolléganőmmel, Tündével az a célunk, hogy játéktevékenységeken keresztül ismertessük meg a gyerekekkel a világot, melynek alapja az ingergazdag környezet, amely tanulásra ösztönöz. Ennek érdekében sokszor kirándulunk a természetbe, erdei iskolába, múzeumba, kiállításra, színházba, rendszeresen nevezünk pályázatokra (rajzverseny, Zöld Egyetem programjai, fenntarthatósági témahét…), és egyéb tanulmányi versenyekre. A környezettudatosság jegyében tevékenyen használjuk, újrahasznosítjuk a hulladékot, és alkotunk hasznosat, szépet a mások által már feleslegessé vált holmikból.


Osztályprofilunk az egész napos iskola, melyben a tanítási órák és a szabadidős tevékenységek összefüggő rendszert alkotnak. A tanulás és a szabadidő váltakoznak, szem előtt tartva a gyermekek terhelhetőségét, megkönnyítve az óvoda és az iskola közötti átmenetet. Az oktatás, a nevelés és a személyiségfejlesztés szoros egységben valósul meg. Tantárgycsoportosan tanítunk, összehangoltan nevelünk, együtt szervezzük szabadidős, közösségépítő programjainkat. 


A tanórákon gyakran használjuk a digitális eszközöket, a tananyag elsajátításának változatos formáit, kooperatív játékokat, illetve a tanulás tanulását segítő változatos módszerek, technikák elsajátítását is. Az alapozó időszak 4 évében kiemelt szerepet kap a képességek, a készségek, a kreativitás, a logikai és a kritikai gondolkodás fejlesztése.
Hangsúlyt fektetünk a differenciálásra, melyet a tanórákon és felzárkóztató, tehetséggondozó foglalkozásokon valósítunk meg. 


Az énkép kialakulása minden gyermeket segít abban, hogy a későbbiekben megtalálja helyét a világban. Fontosnak tartjuk a bizalomra épülő, családias légkör kialakítását, a közösségformálást, ezért sok ismerkedő, csapatépítő, bizalomerősítő játékot játszunk a gyerekekkel, és sokat beszélgetünk, mesélünk egy-egy témáról, élethelyzetről, problémáról, elfogadásról, vagy ami érdekli őket… A mesék beköltöznek mindennapjainkba.


A családokkal közös programot is többször szervezünk. 


Őszintén hiszünk abban, hogy a sikerhez vezető úton gyermeknek-szülőnek-tanítónak együttműködve partnerként célszerű haladnia.

Szeretettel várjuk leendő Diákjainkat!

Ági és Tündi