Pécsi Tudományegyetem

A Határtalanul pályázat keretében iskolánk 7. évfolyama

2019. május 6-8-ig

Szlovéniába utazott,

hogy megismerje az ott élő magyarság mindennapjait, és  kapcsolatokat építsen a külhoni fiatalokkal.

!Travel journal!

Programjaik:

Első nap:

"Már több hete vártam erre az alkalomra,  amikor elmehetünk Szlovéniába három napra.

Május 6-án reggel negyed hétkor már ott voltunk az Őz utcai buszmegállóban, bőröndökkel, csomagokkal felszerelkezve. Sajnos esett az eső, de ez nem zavart senkit, hiszen csak a kirándulásra tudtunk gondolni.
Bepakoltuk a cuccokat a busz aljába, és felszálltunk. Bemutatkozott az idegenvezetőnk, Hajni, Józsi pedig a buszsofőrünk volt. Kaptunk tájékoztatást arról, hogy hogyan zajlik majd az út, aztán integettünk a szülőknek és elindultunk. Első állomásunk a lendvai Kulturális Központ volt, ahol arról hallhattunk, hogyan zajlanak az ott élő emberek hétköznapjai. Nemsokára a lendvai várat is megtekintettük, még egy kisfilmet is láttunk. Majd rengeteg gyaloglás múlva a Szentháromság- kápolnát is kipipáltuk a listán.
A nap hátralévő szakaszában voltunk egy sonkakészítő üzemben, ahol megebédeltünk, majd látogatást tettünk a  nagytótfalui templomban és a felső-lendvai várban. Miután mindez megvolt, a szállásunkra mentünk. Kipakoltunk a szobákban, és egész jól el is fértünk. Vacsorára húslevest készítettek nekünk, rántott húst rizzsel, zöldséggel és répával. Amikor mindenki jóllakott, kimehettünk a szabadba játszani. Sokan kosaraztak, esetleg fociztak, vagy csak simán beszélgettek. Még egy cicát is láttunk, akit elneveztünk Stifoldernek. A sok látnivaló, séta, játék miatt mindenki fáradtan zuhant az ágyba."

(Haramach Dalma 7.)

Az első nap képekben ide kattintva megtekinthető.

Második nap:

"A keddi reggel csendesen indult a hétfő esti hangzavarhoz képest.
A 7.a-s lányszobában a legtöbben 7:30 - kor már fenn voltak, kivéve néhány még lustuló egyént.
A svédasztalos reggeli nyolc óra harminc perckor kezdődött, különböző felvágottakkal és teákkal a menün.

Rögtön ezután felöltöztünk, összeszedtük a felszerelésünket, és elhagytuk a szállásunkat Hodošon, hogy buszra szálljunk.

Harminc percen belül megérkeztünk Nagytótlakra, ahol egy Árpád-kori rotundát látogattunk meg. A körtemplomban freskókat tekinthettünk meg, ahol pedig a festék lekopott, vagy az épület rekonstrukciója után nem volt látható a mű, magyar nyelvű tájékoztatás - melyet egy hangfalról játszottak le nekünk - ismertette a jeleneteket.
A templom előtt csoportfotó készült, az egész évfolyammal rajta.

Tíz óra környékén rövid túránk kezdődött Dobronak közelében, amely során a parkhoz tartozó erdőben jártunk egy kicsit, közben a Szent Vid-kápolnára is rápillantva, hogy megnézzük, még ott van-e. Tesztünk pozitív eredményeit sikerként elkönyvelve haladtunk tovább a Szent Vid-forrás felé, ahol legtöbbünk egy kis egészség reményében valamilyen módon érintkezett a friss vízzel. Utunk vége felé egy kicsit sétáltunk a Bakónaki-tó partján is, majd a buszhoz visszatértünk a parkolóba.

Kicsit fáradtan, éhesen - még az idő is tökéletes volt hozzá - délben a Hancsik tanyára indultunk, hogy megkóstoljunk egy szlovén különlegességet, a dödöllét.
Két hosszú asztalnál foglaltunk helyet a hangulatos teremben és, amíg az ételre vártunk, a felszolgált szörpöket kóstolgattuk.

Egy hölgy mesélt nekünk a fogás elkészítésének menetéről, majd megérkezett a várva várt étek. A sült dödöllét tökmagolajos salátával kínálták, a főtt változatot pedig hagymás-tejfölös szósszal.
A laktató étkezés után, teli gyomorral ismét buszra szálltunk, és egy kis pihenés helyszínére igyekeztünk.

Korong falucskánál kötöttünk ki, ahol gumicsónakokban hajózhattunk a Murán, megtekinthettük a Babič-féle vízimalmot is, közben gyönyörködtünk a tájban. Muraszigetre érkezett a csapat, majd verseny volt a buszig.

Ennyi izgalom után pihegve tértünk vissza a szállásunkra, ahol energiaéhesen vacsoráztunk, készülve a holnapra."

(Magyar Júlia 7.a)

A második nap képekben ide kattintva megtekinthető.

Harmadik nap:

"Reggel egész korán keltünk, mert még reggeli előtt összepakoltuk a cuccokat. Svédasztalos reggelink volt, lehetett választani pl. a lekváros kenyér, a virsli, a nutellás kenyér és a tea közül. A szobák kitakarítása után felpakoltuk mindenünket a buszra.

Első állomásunk a Hármashatár volt, ahol Szlovákia, Magyarország és Ausztria találkozik. Egy kellemes, félórás erdei séta után értünk fel az emlékhelyre. Utána a csokifarmra mentünk, ahol megvendégeltek bennünket (nem csak csokival), majd a boltban a különleges ízesítésű csokoládét vásárolhattunk ajándékba. Miután felfaltuk a finom ebédet és az édességet, a  belatinci várba mentünk.
Hazafelé mindenki fáradtan, de élményekkel tele utazott. Biztos vagyok benne, hogy erre a kirándulásra boldogan fogunk visszaemlékezni."

(Haramach Dalma 7.a)

A harmadik nap képekben ide kattintva megtekinthető.