- location7623 Pécs, Nagyvárad u. 33.
- location06 20 943 1161
- locationlajtailaszloalapitvany@gmail.com
Szakmai munkám összefoglalója
1988-ban kezdtem első tanévemet a PTE Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Deák Ferenc Általános Iskolájában. (akkor még II. Gyakorló Általános Iskola volt)
Nevelő-oktató munkám során mindig azt vallottam, hogy az alapozó időszak 4 évében kiemelt szerepet kap a képességek, készségek, a kreativitás, a logikai, a kritikai és a rendszerszemléletű gondolkodás fejlesztése. A biztos alapokra lehet építkezni felső tagozaton. Nagy hangsúlyt fektetek az oktatás, a nevelés és a személyiségfejlesztés szoros egységére. Fontosnak tartom az empátia, az érzelmi intelligencia és a motiváltság folyamatos alakítását, megerősítését tanítványaimban.
Tanóráimat rendszerben, tantárgyi koncentrációban tervezem, változatos módszerekkel, munkaformákkal, feladattípusokkal. A játékosság, a mesék és a mozgás együttes hatása segítenek a mindennapok újdonságainak megoldásában, érdeklődésük felkeltésében, tudásvágyuk megőrzésében, a tanulás élménnyé alakulásában.
12 éve lehetőségem adódott iskolaotthonos osztályprofilra váltani, ahol két kiemelt tantárgyam a magyar nyelv és irodalom, illetve a testnevelés lett. Az olvasóvá nevelés, a szövegértés és a mozgás megszerettetése rendkívül hangsúlyos számomra.
A tanítóképzés keretein belül 3 évvel ezelőtt vezetőtanító lettem testnevelés tantárgyból, ebben a tanévben pedig a magyar nyelv és irodalom is csatlakozott. A sok év alatt megszerzett tudásomat és tapasztalataimat igyekszem átadni a jövő tanítóinak e két tantárgy gyakorlatvezetése során.
A tanórákon kívüli tehetséggondozás, versenyfelkészítés ebben a tanévben is sok sikert hozott diákjaimnak. Magyar nyelv és irodalom területén sajnos sokkal kevesebb lehetőség van a versenyeztetésre, mint matematikából vagy környezetismeretből. Minden meghirdetett versenyen részt vettünk.
Magyar nyelv és irodalom
- Bolyai Anyanyelvi Csapatverseny vármegyei döntő: 5.hely, 8.hely, 38.hely, 47. hely
- nyelvÉSZ verseny vármegyei döntő: 1.hely, 10.hely
- nyelvÉSZ országos döntő: 13.hely
- Böngész Tanulmányi országos levelező verseny: még várjuk az eredményt
- Csorba Győző Körbirodalom Gyermekkönyvtár versmondó verseny: 1. hely, különdíj
- Iskolai vers-és prózamondó verseny: 2 arany, 1 ezüst minősítés
- Benedek Elek regionális mesemondó és meseíró verseny: 2. hely, különdíj
- „Betűvetők” szépírási és helyesírási verseny vármegyei: 1 diákom továbbjutott a döntőbe, ami később lesz
Ennek a versenynek az iskolai fordulójának egyik szervezője voltam.
- Olvasóverseny a Pinokkió Gyermekkönyvtárban: még nincs eredmény
Diákelőadók versenye
Eredmény: 2 arany, 1 bronz minősítés
Az atlétika versenyeztetést Tóvári Ágnes kolléganőmmel évtizedek óta szervezzük.
Atlétika Diákolimpia Csapatverseny
II. korcsoport
- városi lány: 2. hely
- városi fiú: 3. hely
- vármegyei lány: 4.hely
- vármegyei fiú: 5.hely
I.korcsoport
Május közepén lesz a verseny.
A tehetséggondozás mellett fontosnak tartom a felzárkóztatást igénylő tanulók fejlődési lehetőségeinek megvalósulását is. Tanóráimon figyelek a terhelésre, javaslatokra, egyeztetek a fejlesztő pedagógussal.
Nagyon lényegesnek gondolom azt is, hogy a 4 év alatt megalapozzunk egy dinamikus, jól együttműködő osztály és szülői közösséget. Széderné Litványi Tündével folyamatosan törekedtünk erre, változatos, tanórán kívüli programok megvalósításával, iskolai hagyományaink ápolásával. (kirándulások, múzeumok, színházi előadások, falmászás,…)
Idén 3 fő projektben is gondolkodtunk közösen:
1. Közlekedési projekthét (közlekedésre nevelés osztálykeretben, tantárgyi koncentrációban) Prioritást élvező, hasznos, lényeges programot valósítottunk meg a gyerekek, szülők bevonásával a szabályos és balesetmentes közlekedés érdekében. Kapcsolódtunk az Aktív Iskola projektjéhez is.
2. Beiskolázás (leendő elsős tanítóként bemutatkoztunk a PTE Óvodában, részt vettünk két alkalommal szülői fórumokon, az alsós Játszóház programjában)
3. Alsó - felső tagozat közötti átmenet (sok újítással, változtatással segítjük az iskolaotthonos osztály felkészülését a hagyományos osztályprofilra a felső tagozaton)
A pedagóguslét életforma, mely az élet minden területén meg kell, hogy mutatkozzon. Mindig lehet és kell fejlődési utat keresni és találni. A sikeres tanítás és nevelés egy folyamat, amit a gyerekek személyiségéhez, egyedi igényeihez folyamatosan alakítani kell.
Hiszem, hogy a gyermekszeretet, az empátiával való következetes nevelés, az elfogadás, a nyitottság, az együttműködés átsegít a problémákon és megoldáshoz vezet.