Ismét pécsi győzelem a sporttörténeti vetélkedőn!
Földvári-Nemes Zsigmond, a PTE-GYÁIG Deák Ferenc Általános Iskola 8.b osztályos tanulója – a verseny kezdete óta minden alkalommal - sorrendben negyedszer is győzni tudott a november 21-én, Dombóváron megrendezett versenyen.
A IV. Buzánszky Jenő Országos Sporttörténeti Vetélkedőn több, mint 40 tanuló indult. Az ország számos pontjáról, többek között Nyíregyházáról, Budapestről, Szombathelyről, Pécsről is érkeztek versenyzők. A felső tagozatos általános iskolásokon kívül sok gimnazista is megmérettette magát.
Az eseménynek külön aktualitást adott, hogy Buzánszky Jenő, az Aranycsapat világhírű játékosa 2025. május 4-én lett volna 100 esztendős, s e centenárium tiszteletére szülővárosa emlékévet szervezett.
A vetélkedő témái a következők voltak:
• Buzánszky Jenő életrajza, sportsikerei. Az Aranycsapat sikereivel, tagjaival kapcsolatos kérdések, feladatok. Az 1954-es labdarúgó világbajnoksággal kapcsolatos érdekességek, statisztikai adatok
• A férfi labdarúgó világbajnokságok története 1930-tól 2022-ig
• A magyar labdarúgók szereplése a világbajnokságokon
• A párizsi 2024-es nyári olimpián a magyar sportolók által elért pontszerző helyezések (1-6. között), érmeseink olimpiákon szerzett további helyezései és fotói. Az olimpia magyar vonatkozású érdekességei.
A 140 pontos írásbeli után a legjobb 24 fő több szóbeli fordulóban mutathatta meg felkészültségét. A legjobb 12 három elődöntőben mérkőzött meg egymással a dombóvári gimnázium nyomógombos berendezésével, végül jött a négyes szuperdöntő. Ebben végül idén is Földvári-Nemes Zsigmond bizonyult a legjobbnak. Az érem – és oklevél jutalmazáson kívül igen értékes könyveket is kaptunk a szervező és a zsűritagok jóvoltából.
A verseny ötletgazdája, főszervezője Dr. Szenyéri Zoltán, a Dombóvári Illyés Gyula Gimnázium igazgatója volt.
A zsűri elnöke Győr Béla, a Magyar Olimpiai Akadémia főtitkára volt, a zsűriben többek között helyet foglalt ifj. Buzánszky Jenő és Dénes Tamás sportújságíró is.
Földvári Zoltán – felkészítő, édesapa
