Széderné Litványi Tünde

 

1.C osztály - iskolaotthonos osztály, választható angol vagy német nyelvi oktatással heti egy órában

Pusztai Ágnes

Széderné Litványi Tünde

 

Kedves Szülők!

Széderné Litványi Tünde vagyok. Többgenerációs pedagógus családból származom, és kis korom óta szeretem a gyerekeket, így pályaválasztáskor nem volt kérdés számomra, milyen hivatást válasszak. Először tanítóként, majd óvodapedagógusként szereztem diplomát. Mindkét területen több éves gyakorlatot szereztem. Tanítóként mindig egész napos oktatási formában tanítottam.


20 éve vagyok pedagógus. A Deákban 2017 óta tanítok, iskolaotthonos rendszerben.


Azt vallom, hogy ahány gyermek, annyi egyéniség, és ezt tiszteletben tartva igyekszem szeretetteljes, családias, bizalommal teli, oldott légkörben, és következetesen, állandó elvárások és értékek mentén nevelni. Fontosnak tartom az újrahasznosítás, fenntartható nevelés témáját beépíteni a mindennapokba.

"Semmi sem lehet izgalmasabb annál az életben, mintha gyermeked van, aki tiéd és mégis rejtelmes idegen. Te vagy a kapu melyen át világra született, neked adatik meg, hogy néhány évig gondját viseled. Azután elhagy, s te már csak figyelheted, hogyan bontja ki saját szabad életét. Mint egy különleges virág melyet idegenből hoztál, elültetted, s alig győzöd kivárni, mivé bontakozik…"  /Agatha Christie/

S hogy mi mivel segítjük eme kibontakozást? A játékkal, mert: „A játék a gyermek titkos nyelve, a gyermeki lélek tükre.” (Bruno Bettelheim)


E gondolatból kiindulva, kolléganőmmel, Ágival az a célunk, hogy játéktevékenységeken keresztül ismertessük meg a gyerekekkel a világot, melynek alapja az ingergazdag környezet, amely tanulásra ösztönöz. Ennek érdekében sokszor kirándulunk a természetbe, erdei iskolába, múzeumba, kiállításra, színházba, rendszeresen nevezünk pályázatokra (rajzverseny, Zöld Egyetem programjai, fenntarthatósági témahét…), és egyéb tanulmányi versenyekre. A környezettudatosság jegyében tevékenyen használjuk, újrahasznosítjuk a hulladékot, és alkotunk hasznosat, szépet a mások által már feleslegessé vált holmikból.


Osztályprofilunk az egész napos iskola, melyben a tanítási órák és a szabadidős tevékenységek összefüggő rendszert alkotnak. A tanulás és a szabadidő váltakoznak, szem előtt tartva a gyermekek terhelhetőségét, megkönnyítve az óvoda és az iskola közötti átmenetet. Az oktatás, a nevelés és a személyiségfejlesztés szoros egységben valósul meg. Tantárgycsoportosan tanítunk, összehangoltan nevelünk, együtt szervezzük szabadidős, közösségépítő programjainkat.

 
A tanórákon gyakran használjuk a digitális eszközöket, a tananyag elsajátításának változatos formáit, kooperatív játékokat, illetve a tanulás tanulását segítő változatos módszerek, technikák elsajátítását is. Az alapozó időszak 4 évében kiemelt szerepet kap a képességek, a készségek, a kreativitás, a logikai és a kritikai gondolkodás fejlesztése.
Hangsúlyt fektetünk a differenciálásra, melyet a tanórákon és felzárkóztató, tehetséggondozó foglalkozásokon valósítunk meg.


Az énkép kialakulása minden gyermeket segít abban, hogy a későbbiekben megtalálja helyét a világban. Fontosnak tartjuk a bizalomra épülő, családias légkör kialakítását, a közösségformálást, ezért sok ismerkedő, csapatépítő, bizalomerősítő játékot játszunk a gyerekekkel, és sokat beszélgetünk, mesélünk egy-egy témáról, élethelyzetről, problémáról, elfogadásról, vagy ami érdekli őket. A mesék beköltöznek mindennapjainkba.


A családokkal közös programot is többször szervezünk. 


Őszintén hiszünk abban, hogy a sikerhez vezető úton gyermeknek-szülőnek-tanítónak együttműködve partnerként célszerű haladnia.

Szeretettel várjuk leendő Diákjainkat!

Tündi és Ági